Fatih Atasayar ile iOs Oyun Geliştirme Hakkında Röportaj

iOS için oyun ve yazılım sektörü inanılmaz boyutlara gelmekte ve bu rüzgar artık sadece Silikon Vadisinde esmiyor. Her geçen gün iPhone, iPad ve iPod için yazılım geliştiren firmaların sayısı Türkiye’de artmakta ve bazı isimler onların arasından sıyrılmakta. Biz de sizler için Crow Game Studios’dan Fatih Atasayar ile görüştük ve çoğumuzun aklında olan bazı sorulara cevap bulmaya çalıştık.

ElmaSuyu: ES                 Fatih Atasayar: FA

ES: Merhaba Fatih Atasayar , röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için öncelikle teşekkür ederiz. Kısaca sizi tanıyabilir miyiz ?
FA:-Merhaba,ilginiz için ben teşekkür ederim. 1987 yılında İstanbul’da doğdum. İstanbul’da ilk ve orta öğrenimimigördüm. Üniversiteyi Kocaeli ve Çanakkale’de okudum. Su Ürünleri Mühendisliği bölümü mezunuyum. Okuduğum bölümle şu an yaptığım işin hiçbir ortak yanı olmaması, işin eğlenceli kısmı. 2011 yılında Java, iOS ve Android platformunda oyun geliştiren özel bir şirkette game designer olarak iş hayatıma başladım. 3 kişilik bir ekiple kendi oyun ve uygulamalarımızı geliştirmeye karar verip, Home Studio olarak çalışmaya devam etmekteyiz.

 

ES: Apple ile nasıl tanıştınız ?
FA: -Şirkete başladığımda mobil platformlar için Java dilinde oyun geliştiriyorduk. Daha sonra şirket politikası gereği iOS ve Android platformlarında oyun geliştirmeye başladık. Unity 3D oyun motorunu kullanarak bahsi geçen platformlara oyun ve uygulama geliştirmeye başladık. Bu sayede Apple ile tanıştık.

 

ES: iPhone’a uygulama geliştirmeye nasıl başladınız?
FA: -Unity oyun motoru sayesinde iOS için uygulama yazmaya başladık. İlk projeler Unity3D bilen birisi için basit görünebilir, ancak bizim için ilk yaptığımız uygulamalar ve oyunlar heyecan vericiydi ve artık piyasada yeralabileceğimizi biliyorduk. İlk projemiz klasik spor oyunu olan penaltı oyunuydu. Bunun dışında şirket içinde küçük ekipler oluşturuldu ve ödülü PlayStation olan bir yarışma düzenlendi. Her ekipten istenen özgün bir oyun demosu oluşturulması ve sunulmasıydı.

 

ES: Uygulama geliştirmek nasıl bir süreç ?
FA: -Bazen ayrıntılı bir uygulama çok kısa zamanda, basit bir uygulama uzun zaman alabiliyor. Önemli olan uygulamaya başlamadan önce nasıl bir süreç izleneceğinin planını çıkartmaktadır. Eğer karar verilen adımları gerçekleştirirken işinortasında “-acaba şöyle mi yapsam” derseniz işiniz biraz karışabilir. Aklınıza sonradan gelen çok iyi bir fikir değilse kodunuzda değişiklik yapılmamasını öneririm. Yani uygulama ya da oyun ne olursa olsun süreci başından titizlikle tasarlamak izlenecek yolları bütün ara sokaklara kadar belirlemek çok önemlidir.

 

ES: Uygulama geliştiricilerde bulunması gereken özellikler nelerdir ?
FA: -Klasik olsa da söylemek zorundayım, azimli olması gerekli. Çünkü ilk karşılaşılan sorunda vazgeçmek yapılan en büyük hatadır. Bunun yanında sürekli gelişen ve ilerleyen bir platformda çalışıldığı için araştırmacı ve yenilikçi olmalıdır.

 

ES: Diğer platformlara uygulama yazıyor musunuz ?
FA: -Android, Browser Tabanlı ve Masaüstü platformlara da oyun ve uygulama yazmaktayız.

 

ES: iOS ile diğer platformları karşılaştırabilir misiniz ?
FA: -iOS platformunda çok fazla cihaz sayısı olmadığı için çözünürlük ve işlemci hızı testlerinin yapılması kolay oluyor. Bu sayede hata yapma şansı azalıyor. Öte yandan Android platformunda çok fazla cihaz olduğu için farklı çözünürlükler ve işlemci hızları farkından dolayı hata yapma şansı artıyor.

 

ES: Crow Game Studios’tan bize bahsedebilir misiniz ?
FA: -Çalıştığım şirkette daha önceden tanıdığım yazılımcı arkadaşlarım vardı. Aynı evi paylaştığım iki yazılımcı arkadaşım olan Hasan Erkan Güven ve Egemen Kalfa ile kendi işimizin hayalini kurardık. Bir gün iş çıkışında Mac Mini almaya karar verdik. Hiç kimse itiraz etmeden direk satın alıp bir parkta kahvelerimizi yudumlarken bir ismimizin olması gerektiğini konuşuyorduk. Bunu düşünürken yanımızdaki masaya bir karga kondu ve işte o zaman ismimiz ortaya çıktı.

 

ES: Crow Game Studios olarak oyunlarınızın satış gelirinden memnun musunuz ?
FA: -Daha çok yeni olduğumuz için beklentimizin altında olduğu kesin. Henüz piyasada tanınmıyoruz. Ancak bunun zamanla artacağına eminim.

 

ES: Gelecek planlarınızdan bize bahseder misiniz ?
FA: -Bizim şöyle bir politikamız var;
Eğer bir caddede ekmek satan yoksa, oraya fırın açacaksın.

 

ES: Uygulama geliştiricilere tavsiyeleriniz nelerdir ?
FA: -Uygulama yazmadan önce adım adım nasıl ilerleneceği konusunda döküman çıkararak çalışılması en önemli ayrıntıdır. Çalıştığım şirkette yazılımcı arkadaşların en büyük şikayeti ellerinde bir dökümanın olmamasıydı.
Yapılan en büyük hatalardan biri de uygulamayı biran önce bitirmeye çalışmak. Sakin olup uygulamayı sonlandırırken insanların uygulamayı nasıl daha kolay kullanacağı konusunda ayrıntılı düşünmek gerekir. Karmaşık olan uygulamaların insanlar tarafından sevilmediği bir gerçek.

 

ES: Son olarak söylemek istediğiniz bir şey var mı ?
FA: -Türkiye’de fazla uygulama geliştirilmediğini biliyoruz. Geliştiren insanlara olan bakış açısının değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Bir uygulama yaptığımızda Türk kullanıcıları tarafından hatalar arandığını net görebilmekteyiz. Biz Türkiye’nin de bu sektörde yer alması gerektiğini ve ilerleyen zamanlarda dünya tarafından duyulacağına eminiz. Sadece biraz güven ve destek yeterli. Bize sayfanızda yer ayırdığınız için teşekkür ederim.

 

Bize vermiş olduğu bilgiler için Fatih Atasayar’a çok teşekkür ederiz. ElmaSuyu olarak gelecek projelerinizde başarılar diliyouruz…

 

Fatih Atasayar’a ulaşmak için Twitter adresi: @Fatih_atasayar

Crow Game Studios FaceBook sayfası: Crow Game Studios

Written by 

Editör